Pantanal ,adventures - Reisverslag uit Lucas, Brazilië van Fam Knaap - WaarBenJij.nu Pantanal ,adventures - Reisverslag uit Lucas, Brazilië van Fam Knaap - WaarBenJij.nu

Pantanal ,adventures

Blijf op de hoogte en volg Fam

03 Augustus 2014 | Brazilië, Lucas

Zondag 3 aug

De lodge waar we verblijvn is klein maar fijn, 4 bedden ,en een badkamer. We hebben er prima geslapn; tig verschillende zangtune's van vogels maakte de wekker deze ochtend overbodig.
7.30 starten onze eerste tour, een wandeling door een stukje Pantanal.
Vooraf wisten we eigenlijk niet heel veel over dit gebied nu weten we dat De Pantanal, het grootste draslandgebied ter wereld is. Verder bestrijkt de Pantanal delen van Bolivia en Paraguay. In totaal bestrijkt het gebied 150.000 km². Doordat 80% vh gebied in ht regen seizoen onder water komt te staan bevat de Pantanal werelds rijkste collectie aan waterplanten. Er wordt vermoed dat de Pantanal het dichtste flora- en fauna-ecosysteem ter wereld heeft. Het gebied wordt echter vaak overschaduwd door het Amazoneregenwoud.

De concentratieboog van onze junior rangers was tijdens onze eerste wandeling vd Pantanal wat kort, en ook wij waren minder impressed door de omgeving. Of ht kwam door al ht schoon wat we hebbn gezien in de Amazone, of kwam ht door Flavi de engelstalige gids die steeds net iets te lang stil stond bij alle flora en fauna highlist? Geen idee, we waren in ieder geval allemaal blij dat we weer terug waren.
Al snel was de planning rond voor de komende uren; de jongens gingen vissen en de meisjes naar ht zwembad.
Het avontuur wat dan op het pad van de jongens komt staat met stipt op nr 1 van de top 5 hoogtepunten van de vakantie.
Waar in eerste instantie op een visplek de vangst van Piranha's uitbleef, volgden de jongens ht advies op van een medevisser om naar een ander plekje te gaan waar je grotere vissen kon vangen.
Zo gezegd zo gedaan en al snel hing er een tilapia aan de hengel. Bij ht binnenhalen van de vis wilde Ed een foto maken vn Bonno met de vis aan de haak. Deze viel echter op de grond, begon te spartelen en in no time kwam de loerende kaaiman van 3 meter als een dolle uit ht water pakte de vis en ging terug ht water in. De kaaiman peuzelde de vis in 5 min op. Bijgekomn van de schrik werd de hengel wederom uitgegooid.
Bij de tweede vangst bedacht Mr. Kaaiman zich geen tweede keer, en aanval twee was een feit.
Echter zat de vis nog aan de haak, waardoor de boys achterwaarts met hengel en vis het land op moesten rennen. De kaaiman in draf erachter aan.. Gelukkig gaf hij/zij na 6 meter open droop af terug de rivier in. Vooral de laatste kaaiman aktie hakte er qwa spanning, lees angst, behoorlijk in.
Als trillende rietjes moesten mijn stoerlapjes even bijkomn.
Maar al snel is dit verhaal helemaal de bom voor de jongens.
Later op de middag hadden wij nog een water safari, waar vogels kaaimannen capibara 's (waterzwijn), en een leguaan zijn gespot.
Met het avondschemer kwamen we terug. De avondinvulling zal wederom om ht vissen draaien.
Ed en Bon gaan om 22 u mt een groep Japanse jongens op Piranha's vissen. De vraag was of wij kwamen kijkn, gezien ht feit dat de oever dan vol ligt met kaaimannen slaan wij deze ronde af en hopen dat de boys mt 10 vingers en tenen vanavond laat zullen terugkeren.

Verslag uit: Brazilië, Lucas

Fam

Lieve allemaal!! Hierbij is onze vakantie blog geopend! Over twee dagen vertrekken wij met de KLM naar RIO de Janeiro! Zondag vliegen we om 11.15 en komen 5.55 uur lokale tijd aan. Totale reisduur 11.40 u. Vanaf dat leven we 6 uur vroeger. De eerste nacht verblijven we in Hotel Porto Bay Rio Internacional. Natuurlijk hopen we op top WIFI gedurende de reis en genoeg tijd om onze avonturen te delen op dit blogje. Voor iedereen die de komende weken ook vertrekt naar de vakantiebestemming heeel veel plezier, geniet een boel! kus van ons viertjes

Actief sinds 25 Juli 2014