Ter land ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Ilha Jacinto, Brazilië van Fam Knaap - WaarBenJij.nu Ter land ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Ilha Jacinto, Brazilië van Fam Knaap - WaarBenJij.nu

Ter land ter zee en in de lucht

Blijf op de hoogte en volg Fam

30 Juli 2014 | Brazilië, Ilha Jacinto

Maak van zee / rivier, en de titel is alles omvattend voor deze dag.
Onze nacht in MatoRosso Palace, te Cuiabá was oké, het was niet meer als een door trek hotel en bij ht ontbijt werd geconcludeerd dat het " Palace" in de hotel naam beter achterwegen gelaten kan worden.
Vandaag zijn we gestart met de Malaria pills. Want na vandaag bevinden wij ons in de Amazone! Voordat we in dit paradijsje op aarde komn moeten we vandaag eerst flink aan ht reizen slaan.
Het plan was door de enige echte reisleider, mn hubby Ed prima uitgestippeld. We zouden vliegen van Cuiaba naar Alta Forest, wat in het zuidelijke deel vh Braziliaanse Amazonewoud ligt, en vandaar zouden we nog een uur moeten rijden en 1/2 uur varen naar onze lodge.
Was het niet dat we te horen kregen dat de airport vn Alta Forest vanwege verbouwingen dicht is. Ons alternatief werd even drie keer slikken.
De Vlieg trip werd nu omgeboekt naar ht dichtsbijzijnde vliegveld om vervolgens 6 uur te rijden naar de boot.
We lieten ht over ons heen komen, onze chauffeur was top, pick-up zat comfortabel, hebbn lol gehad en we keken onze ogen uit.
En ja we waren uiteindelijk heleml cookie, hadden billen ala Anky vn Grunsven en hoopte heel snel in een chill moment te komn.
Dat chill moment kwam in de boot, in onze jungle outfit, voerden we in ht donker over het water onder de mooiste én heldere sterrenhemel die we ooit gezien hadden. Twee gidsen wezen ons onderweg op een uil en een kaaiman. De aankomst bij Christiano Jungle lodges was best idylisch. Een koor van krekels verwelkomden ons, en de paden naar de lodges en restaurant zijn prachtig verlicht.
Met Steven, onze gids van morgen hebbn we 6 u afgesprokn voor ht ontbijt. Om vervolgens de eerste wandeling te gaan makn. Later op de middag gaan we het water op !!
Tot morgen

• 31 Juli 2014 - 06:27

Marco:

Klinkt als een pittig reisdagje met een mooie bestemming. Jullie zullen waarschijnlijk weer lekker slapen. Spannend hoe (mooi) het er straks bij daglicht allemaal uitziet! Benieuwd weer naar de update (en foto's) morgen. Blijf lekker genieten!

• 31 Juli 2014 - 14:57

Hans:

Was natuurlijk wel veel die trip, maar zoiets doe je ook maar ons in a life time, en door de Amazone, zo kom je nog ergens. Genieten dus

Verslag uit: Brazilië, Ilha Jacinto

Fam

Lieve allemaal!! Hierbij is onze vakantie blog geopend! Over twee dagen vertrekken wij met de KLM naar RIO de Janeiro! Zondag vliegen we om 11.15 en komen 5.55 uur lokale tijd aan. Totale reisduur 11.40 u. Vanaf dat leven we 6 uur vroeger. De eerste nacht verblijven we in Hotel Porto Bay Rio Internacional. Natuurlijk hopen we op top WIFI gedurende de reis en genoeg tijd om onze avonturen te delen op dit blogje. Voor iedereen die de komende weken ook vertrekt naar de vakantiebestemming heeel veel plezier, geniet een boel! kus van ons viertjes

Actief sinds 25 Juli 2014